8.5.23

Календарно-тематичне планування уроків зарубіжної літератури 10 клас

 

Календарно-тематичне планування

 уроків зарубіжної літератури

10 клас

Всього -35 год:

текстуальне вивчення творів -30 годин;

позакласне читання – 2 години;

розвиток мовлення – 4 години(2у+2п);

контрольні роботи – 4 год (2 тести+2 твори). 

 

з/п

Дата

Розділ. Тема уроку

Примітки

ВСТУП. ОРИГІНАЛЬНА І ПЕРЕКЛАДНА ЛІТЕРАТУРА

В СУЧАСНОМУ СВІТІ

1

Значення художньої літератури для людини й людства XXI ст. Формування читача в епоху цифрових технологій. Оригінали й переклади художніх творів, їхня роль у розвитку особистості. Перекладна література як важливий складник вітчизняної культури й чинник формування української нації.
ТЛ Автор, читач, художній переклад, діалог культур. 
ЛК Використання Інтернету для розширення кола читання. 
УС Українські бібліотеки. Електронні ресурси українських бібліотек.

ЗОЛОТІ СТОРІНКИ ДАЛЕКИХ ЕПОХ

2

Стародавня Греція. Етапи й шедеври античності (огляд).
Гомер (приблизно VIII ст. до н. е.). «Одіссея» (1-2 уривки за вибором учителя). Міфологічні, пригодницькі й побутові елементи в «Одіссеї».

ТЛ Міф, епічна поема.

3

Уславлення людського розуму, вірності, винахідливості й допитливості. Засудження беззаконня, насильства й несправедливості та самовпевненості й марнославства. Образ Одіссея.

4

Італія. Специфіка італійського Відродження, його основні етапи, представники. Роль Данте Аліґ’єрі в історії європейської культури.

5

Данте Аліґ’єрі (1265 – 1321)«Божественна комедія» (Пекло, І, V). 
Поема «Божественна комедія» як філософсько-художній синтез середньовічної культури й утілення ідей раннього Відродження. Особливості композиції поеми.

6

Концепція світу й людини. Алегоричний зміст образів та епізодів. Жанрова своєрідність твору.

7

Англія. Ренесанс в Англії. Здобутки й представники.
Вільям Шекспір (1564  1616)«Гамлет».
Здобутки драматургії В. Шекспіра. Філософські та моральні проблеми в трагедії «Гамлет». Провідні мотиви твору. ЛК Утілення поем Гомера і Данте, трагедії В. Шекспіра у творах мистецтва. УС Українські переклади творів. Уплив літератури античності й Відродження на українську літературу. Гомерівські, дантівські й шекспірівські мотиви у творчості українських поетів.

Один із монологів Гамлета напам’ять (за вибором учителя).

8

Розвиток мовлення №1 (у). Гамлет – вічний образ світової літератури. Багатогранність шекспірівських характерів. ТЛ Вічний образ, трагедія.

9

Контрольний твір №1 за трагедією Вільяма Шекспіра «Гамлет».

10

 

Позакласне читання №1. Ніл Ґейман (нар. 1960). Повість «Кораліна». Особливості стилю автора (чарівні елементи, дзеркальність образів, динамізм оповіді, іронія).

 

ПРОЗА Й ПОЕЗІЯ ПІЗНЬОГО РОМАНТИЗМУ

 ТА ПЕРЕХОДУ ДО РЕАЛІЗМУ XIX СТ.

11

Специфіка переходу від романтизму до реалізму.
Німеччина. Романтизм у Німеччині. Е. Т. А. Гофман як представник гротескної течії романтизму. Віхи мистецького шляху. ТЛ Гротеск, фантастика, соціальна сатира.

12

Ернст Теодор Амадей Гофман (1776 – 1822)«Крихітка Цахес на прізвисько Цинобер». Протиставлення філістерів та ентузіастів як провідний конфлікт творчості Е. Т. А. Гофмана. Особливості сюжету й композиції повісті.

13

«Крихітка Цахес на прізвисько Цинобер». Гротескні образи. Викривальний зміст твору. Символіка.

14

США. Розвиток романтизму в США, видатні представники.
Волт Вітмен (1819 – 1892)«Листя трави» (1-2 уривки за вибором учителя).
Місце В. Вітмена в літературному процесі США. Особливості світобачення митця. Зв’язок збірки «Листя трави» з історією та життям Америки. Тематика, проблематика, композиція збірки «Листя трави».

ТЛ Верлібр. 

УС Майстерність українських перекладачів ліричних творів. Уплив В. Вітмена на українську поезію.

Напам’ять один уривок за вибором учня.

15

 

Образ ліричного героя. Символи. Традиції й художнє новаторство В. Вітмена.

 

16

 

Розвиток мовлення №2.  Захист проектів «Пісня про себе».

 

17

Контрольна робота №2 з тем «Золоті сторінки далеких епох», «Поезія й проза пізнього романтизму та переходу до реалізму XIX ст.». Тести.



РОМАН XIX СТ.

18

Роман як жанр літератури, його формування і провідні ознаки. Різновиди роману XIX ст., національна своєрідність. 

ТЛ. Роман та його різновиди, індивідуальний стиль. Ідейно-естетичні погляди та творчий шлях Оскара Вайльда. Передмова до роману «Портрет Доріана Грея».

19

Англія. Оскар Вайльд (1854 – 1900)«Портрет Доріана Грея».
О
собливості композиції роману «Портрет Доріана Грея».

20

 

Система образів. Еволюція образу головного героя.

21

 

Роль фантастики у творі. Символіка. Образ лорда Генрі.

22

 

Традиції і новаторство О. Вайльда в жанрі роману. Екранізації романів XIX ст. Образ художника Безіла Голуорда.

23

Розвиток мовлення №3. Твір-роздум «Краса – явище моральне, аморальне чи «по той бік добра і зла?» 

24

Позакласне читання №2. Й. Йоганна Ягелло. «Кава з кардамоном»: синтез підліткової повісті (стосунки в родині, перше кохання) та детективу (розгадування сімейної таємниці).

25

 

Контрольна робота №3 за темою «РОМАН XIX СТ.»

 

ПЕРЕХІД ДО МОДЕРНІЗМУ.
ВЗАЄМОДІЯ СИМВОЛІЗМУ Й ІМПРЕСІОНІЗМУ В ЛІРИЦІ

26

Модернізм як літературно-мистецький напрям кінця XIX – початку XX ст. Течії раннього модернізму: символізм, імпресіонізм, неоромантизм.
Франція.
Шарль Бодлер (1821  1867). «Квіти зла» («Альбатрос», «Відповідності», «Вечорова гармонія»).  Ш. Бодлер – пізній романтик і зачинатель модернізму. Збірка «Квіти зла» (загальна характеристика). Образи, символи, особливості поетичної мови у віршах Ш. Бодлера.
ТЛ. Модернізм, символізм, імпресіонізм, неоромантизм, символ. 
ЛК. Імпресіонізм та символізм у різних видах мистецтва.

27

Теоретичні засади й художні відкриття поезії французького символізму. Взаємодія символізму й імпресіонізму в ліриці.
Поль Верлен (1844  1896). «Поетичне мистецтво», «Осіння пісня». 
Естетичні погляди поета у вірші «Поетичне мистецтво». Зображення пейзажів природи і душі в «Осінній пісні». Сугестивність, музичність, живописність лірики. Напам’ять один вірш за вибором учня.

28

Артюр Рембо (1854-1891). «Голосівки», «Моя циганерія». Художнє новаторство А. Рембо. Поєднання рис імпресіонізму й символізму в сонеті «Голосівки». Образ ліричного героя у вірші «Моя циганерія».

ДРАМАТУРГІЯ КІНЦЯ XIX – ПОЧАТКУ XX СТ.

29

Зміни в драматургії на межі XIXXX ст. ТЛ. «Нова драма», дія (зовнішня і внутрішня), символ, підтекст, драма-феєрія.

30

Бельгія. Моріс Метерлінк (1862 – 1942). «Синій птах».
М. Метерлінк як теоретик і практик «нової драми». Концепція символістського театру.

31

Ідея одухотворення життя й відновлення втрачених зв’язків у драмі-феєрії «Синій птах». Особливості розвитку сюжету. Роль фантастики. Символіка образів. Трактування фіналу. (ЛК) Екранізації й театральні вистави за драматичними творами кінця XIX-XX ст.

32

Контрольна робота №4 з тем «Перехід до модернізму. Взаємодія символізму та імпресіонізму в ліриці», «Драматургія кінця XIX – початку XX ст.» . Тести.

СУЧАСНА ЛІТЕРАТУРА В ЮНАЦЬКОМУ ЧИТАННІ

33

Мо Янь (Гуань Моє, нар. 1955). «Геній». Мо Янь – сучасний китайський письменник, лауреат Нобелівської премії з літератури. «Геній» – історія талановитого юнака, який наполегливо шукає спосіб убезпечення людей від руйнівних землетрусів.

34

Розвиток мовлення №4 (у). Гуманістична сутність образу та духовна стійкість героя на шляху до мети. Зміни у сприйманні Цзян Дачжі однокласниками, вплив героя на пробудження їхньої свідомості. Міфологічні алюзії у творі.

35

ПІДСУМКИ 
Узагальнення і систематизація навчального матеріалу.

 

Немає коментарів:

Зошит для контрольних робіт із зарубіжної літератури 11 клас