Календарно-тематичне планування
уроків зарубіжної літератури
10 клас
Всього -35 год:
текстуальне вивчення творів -30
годин;
позакласне читання – 2 години;
розвиток мовлення – 4 години(2у+2п);
контрольні роботи – 4 год (2
тести+2 твори).
№ з/п |
Дата |
Розділ. Тема уроку |
Примітки |
|
ВСТУП. ОРИГІНАЛЬНА І ПЕРЕКЛАДНА ЛІТЕРАТУРА В СУЧАСНОМУ СВІТІ |
||||
1 |
Значення художньої літератури для людини й людства XXI ст.
Формування читача в епоху цифрових технологій. Оригінали й переклади художніх
творів, їхня роль у розвитку особистості. Перекладна література як важливий
складник вітчизняної культури й чинник формування української нації. |
|||
ЗОЛОТІ СТОРІНКИ ДАЛЕКИХ ЕПОХ |
||||
2 |
Стародавня Греція. Етапи й шедеври античності (огляд). ТЛ Міф, епічна поема. |
|||
3 |
Уславлення людського розуму, вірності, винахідливості й допитливості.
Засудження беззаконня, насильства й несправедливості та самовпевненості й
марнославства. Образ Одіссея. |
|||
4 |
Італія. Специфіка італійського Відродження, його основні етапи, представники.
Роль Данте Аліґ’єрі в історії європейської культури. |
|||
5 |
Данте Аліґ’єрі (1265 – 1321). «Божественна комедія» (Пекло, І,
V). |
|||
6 |
Концепція світу й людини. Алегоричний зміст образів та епізодів. Жанрова
своєрідність твору. |
|||
7 |
Англія. Ренесанс в Англії. Здобутки й представники. Один із монологів Гамлета напам’ять (за вибором учителя). |
|||
8 |
Розвиток мовлення №1 (у). Гамлет – вічний образ
світової літератури. Багатогранність шекспірівських характерів. ТЛ Вічний образ, трагедія. |
|||
9 |
Контрольний твір №1 за трагедією Вільяма Шекспіра
«Гамлет». |
|||
10 |
|
Позакласне читання
№1. Ніл Ґейман (нар. 1960). Повість «Кораліна». Особливості стилю автора
(чарівні елементи, дзеркальність образів, динамізм оповіді, іронія). |
|
|
ПРОЗА Й ПОЕЗІЯ ПІЗНЬОГО РОМАНТИЗМУ ТА ПЕРЕХОДУ ДО РЕАЛІЗМУ XIX СТ. |
||||
11 |
Специфіка переходу від романтизму до реалізму. |
|||
12 |
Ернст Теодор Амадей Гофман (1776 – 1822). «Крихітка Цахес на
прізвисько Цинобер». Протиставлення філістерів та ентузіастів як
провідний конфлікт творчості Е. Т. А. Гофмана. Особливості
сюжету й композиції повісті. |
|||
13 |
«Крихітка Цахес на прізвисько Цинобер». Гротескні образи. Викривальний
зміст твору. Символіка. |
|||
14 |
США. Розвиток романтизму в США, видатні представники. ТЛ Верлібр. УС Майстерність
українських перекладачів ліричних творів. Уплив В. Вітмена на українську
поезію. Напам’ять один уривок за вибором учня. |
|||
15 |
|
Образ ліричного героя. Символи. Традиції й художнє новаторство
В. Вітмена. |
|
|
16 |
|
Розвиток мовлення
№2. Захист проектів «Пісня про себе». |
|
|
17 |
Контрольна робота №2 з тем «Золоті сторінки
далеких епох», «Поезія й проза пізнього романтизму та переходу до реалізму XIX ст.». Тести. |
|
||
РОМАН
XIX СТ.
|
||||
18 |
Роман як жанр літератури, його формування і провідні ознаки. Різновиди
роману XIX ст., національна своєрідність. ТЛ. Роман та його
різновиди, індивідуальний стиль. Ідейно-естетичні погляди та творчий
шлях Оскара Вайльда. Передмова до роману
«Портрет Доріана Грея». |
|||
19 |
Англія. Оскар Вайльд (1854 – 1900). «Портрет Доріана Грея». |
|||
20 |
|
Система образів. Еволюція образу
головного героя. |
||
21 |
|
Роль фантастики у творі. Символіка. Образ лорда Генрі. |
||
22 |
|
Традиції і новаторство О. Вайльда в жанрі роману. Екранізації романів XIX ст. Образ
художника Безіла Голуорда. |
||
23 |
Розвиток мовлення №3. Твір-роздум «Краса – явище моральне, аморальне чи «по той бік добра і зла?» |
|||
24 |
Позакласне читання №2. Й. Йоганна Ягелло. «Кава з кардамоном»: синтез підліткової
повісті (стосунки в родині, перше кохання) та детективу (розгадування
сімейної таємниці). |
|||
25 |
|
Контрольна робота №3 за темою «РОМАН XIX СТ.» |
|
|
ПЕРЕХІД ДО
МОДЕРНІЗМУ.
ВЗАЄМОДІЯ
СИМВОЛІЗМУ Й ІМПРЕСІОНІЗМУ В ЛІРИЦІ
|
||||
26 |
Модернізм як літературно-мистецький напрям кінця XIX – початку
XX ст. Течії раннього модернізму: символізм, імпресіонізм, неоромантизм. |
|||
27 |
Теоретичні засади й художні відкриття поезії французького символізму.
Взаємодія символізму й імпресіонізму в ліриці. |
|||
28 |
Артюр Рембо (1854-1891). «Голосівки», «Моя циганерія». Художнє новаторство А. Рембо. Поєднання рис імпресіонізму й
символізму в сонеті «Голосівки». Образ ліричного героя у вірші «Моя
циганерія». |
|||
ДРАМАТУРГІЯ КІНЦЯ
XIX – ПОЧАТКУ XX СТ.
|
||||
29 |
Зміни в драматургії на межі XIX–XX ст.
ТЛ. «Нова драма», дія (зовнішня і внутрішня), символ, підтекст,
драма-феєрія. |
|||
30 |
Бельгія. Моріс Метерлінк (1862 – 1942). «Синій птах». |
|||
31 |
Ідея одухотворення життя й відновлення втрачених зв’язків у драмі-феєрії
«Синій птах». Особливості розвитку сюжету. Роль фантастики. Символіка
образів. Трактування фіналу. (ЛК) Екранізації й театральні вистави за драматичними творами
кінця XIX-XX ст. |
|||
32 |
Контрольна робота №4 з тем «Перехід до модернізму. Взаємодія символізму та імпресіонізму в
ліриці», «Драматургія кінця XIX – початку XX ст.» . Тести. |
|||
СУЧАСНА ЛІТЕРАТУРА В ЮНАЦЬКОМУ ЧИТАННІ |
||||
33 |
Мо Янь (Гуань Моє, нар. 1955). «Геній». Мо Янь –
сучасний китайський письменник, лауреат Нобелівської премії з літератури.
«Геній» – історія талановитого юнака, який наполегливо шукає спосіб
убезпечення людей від руйнівних землетрусів. |
|||
34 |
Розвиток мовлення №4
(у). Гуманістична сутність образу та
духовна стійкість героя на шляху до мети. Зміни у сприйманні Цзян Дачжі
однокласниками, вплив героя на пробудження їхньої свідомості. Міфологічні
алюзії у творі. |
|||
35 |
ПІДСУМКИ |
|||
Немає коментарів:
Дописати коментар