8.5.23

Календарно-тематичне планування уроків зарубіжної літератури. 11 клас

 

Календарно-тематичне планування

 уроків зарубіжної літератури.

11 клас. (35 годин)

Усього – 34 (35) години;

текстуальне вивчення творів – 30 годин;

розвиток мовлення – 4 години (у межах годин на текстуальне вивчення);

позакласне читання – 2 години; резервний час – 2 (3) години.  

№ з/п

Дата

Зміст

Примітки

Вступ.  Література. Мораль. Людяність

1

 

Виклики сучасного світу. Значення літератури та культури для збереження миру й духовності. Роль вітчизняної перекладацької школи для популяризації світової літератури й формування українського читача. Літературні премії світу, письменники-лауреати та їхній внесок у боротьбу за мир і духовність.

 

Золоті сторінки далеких епох

 

2

 

Німецьке Просвітництво та його вплив на розвиток Європи.

Йоганн Вольфґанґ Ґете. «Фауст» (І частина), останній монолог Фауста (ІІ частина). Віхи життя та значення діяльності Й. В. Ґете для світової культури. Історія створення трагедії «Фауст». Особливості композиції. Проблематика.

 

3

 

РМ. (у) Образ Фауста як утілення динамізму нової європейської цивілізації. Пошуки сенсу буття й призначення людини.

 

4

 

Опозиція Фауст – Мефістофель. Фауст і Маргарита. Жанрова своєрідність твору.

 

Модернізм

5

 

Модерністська проза початку ХХ ст. (загальна характеристика). Світоглядні й естетичні засади модернізму, його художнє новаторство. Модерністські явища в художній прозі на початку ХХ ст. Ф. Кафка, Дж. Джойс і М. Пруст як зачинателі модернізму в європейській прозі. Франц Кафка (1883 1924). «Перевтілення». Життя і творчий шлях Ф. Кафки. Зображення відчуження особистості в новелі «Перевтілення».

 

6

 

Образ Грегора Замзи: проблемність, метафоричність, символічність. Розкриття у творі світового буття як абсурдного. Особливості композиції, функції фантастики. Характерні риси стилю Ф. Кафки, поєднання реалістичних і міфологічних елементів у гротескному світі.

 

7

 

Альбер Камю (1913 – 1960). Віхи життя й особливості світогляду А. Камю. Роман «Чума». Сюжет твору. Історичне підґрунтя.

 

8

 

Абсурд і трагічний стоїцизм у романі «Чума». Система образів.

 

9

 

Художні особливості роману «Чума», його філософський зміст. Символіка чуми.

 

10

 

РМ. (п) Твір «Проблема вибору людини в межовій ситуації та особистої відповідальності за цей вибір у романі «Чума».

 

11

 

Контрольна робота №1  за розділами «Вступ», «Золоті сторінки далеких епох», «Модернізм» (тести або розгорнуті відповіді на запитання).

 

Шедеври європейської лірики першої половини XX ст.

12

 

Ґійом Аполлінер (Вільгельм Альберт Володимир Олександр Аполлінарій Костровицький, 1880 – 1918). «Зарізана голубка й водограй».  Ґійом Аполлінер – поет-авангардист. Зв’язок поезії митця з естетикою кубізму, своєрідність «сюрреалізму» письменника, його художні новації в царині лірики. Збірки «Алкоголі. Вірші 1898 – 1913 рр.», «Каліграми. Вірші Миру і Війни». Специфіка віршованої форми каліграми «Зарізана голубка й водограй».

 

13

 

Тема кохання й часу у вірші «Міст Мірабо». Верлібр у творчості Ґійома Аполлінера.

 

14

 

Райнер Марія Рільке (1875 1926). «Згаси мій зір…», «Орфей, Еврідіка, Гермес», збірка «Сонети до Орфея» (огляд).  Своєрідність поглядів і поетики Р. М. Рільке. Діалог ліричного героя з Богом «Згаси мій зір…».

 

15

 

Переосмислення античних міфів у віршах митця «Орфей, Еврідіка, Гермес», збірка «Сонети до Орфея». Філософський характер і художня довершеність лірики поета.

 

16

 

Федеріко Ґарсіа Лорка (1898 – 1936). Жанрове розмаїття його лірики. «Про царівну Місяцівну», «Гітара». Яскраві образи й символи у віршах поета. Своєрідність художнього світу Ф. Ґарсіа Лорки.

 

17

 

Контрольна робота №2 за темою «Шедеври європейської лірики першої половини XX ст.»

 

Антиутопія у світовій літературі

18

 

Позакласне читання №1. Джордж Оруелл (Ерік Артур Блер, 1903 – 1950). «Скотоферма». Зв’язок творчості Дж. Оруелла із соціально-історичною ситуацією доби. Сюжет та особливості композиції твору.

 

19

 

Позакласне читання №2.  Джордж Оруелл. «Скотоферма». Викриття сутності тоталітарної системи та її ієрархії в антиутопіях митця.

 

20

 

Джордж Оруелл (Ерік Артур Блер, 1903 – 1950). «1984». Викриття сутності тоталітарної системи та її ієрархії в романі «1984». Боротьба проти страху й рабської покірності в суспільній свідомості.

 

21

 

Джордж Оруелл (Ерік Артур Блер, 1903 – 1950). «1984» . Образ головного героя в динаміці. Поетика антиутопії (фантастика, мова, символи, алегорії та ін.). 

 

Проблема війни і миру в літературі XX ст.

22

 

Епічний театр Б. Брехта: теоретичні засади й художня практика. Бертольд Брехт (1898 – 1956). «Матінка Кураж та її діти».

 

23

 

Б. Брехт – драматург-новатор. Зображення війни як засобу збагачення в драмі «Матінка Кураж та її діти». Ідеї попередження та риси «епічного театру» в п’єсі.

 

24

 

Генріх Белль (1917 1985). «Подорожній, коли ти прийдеш у Спа…». Засудження антигуманної сутності Другої світової війни, її руйнівних наслідків для людства в оповіданні. Образ школи як художня модель нацистської Німеччини. Зображення війни з погляду важко пораненого юного солдата. Символічний зміст назви оповідання, її зв’язок з історією Спарти. Форма твору (внутрішній монолог). Специфіка змалювання образу головного героя (відсутність імені, виразних індивідуальних рис, байдужість до світу, зміни в його внутрішньому світі та ін.). Художні деталі. Підтекст. Авторська позиція.

 

25

 

РМ. (у) Урок однієї поезії. Пауль Целан (1920 – 1970). «Фуга смерті». «Фуга смерті» – один із найвідоміших творів про Голокост. Художнє новаторство митця. Ключові метафори («чорне молоко світання», «могила в повітрі»)  як відтворення жахливої реальності Освенціму.

 

26

 

Контрольна робота №4 за розділами «Антиутопія у світовій літературі», «Проблеми війни і миру в літературі ХХ століття» (тести).

 

Людина та пошуки сенсу існування

 в прозі другої половини XX ст.

27

 

Ернест Міллер Гемінґвей (1899 – 1961). «Старий і море». Віхи життя й творчості митця. «Кодекс честі» героїв Е. М. Гемінґвея. Реалістичний, міфологічний і філософський плани повісті «Старий і море».

 

28

 

Символіка образів (риба, море, рибалка, хлопчик та ін.). Образ Сантьяго. Ознаки притчі у повісті. 

 

29

 

Ясунарі Кавабата (1899 – 1972) . «Тисяча журавлів».

Ясунарі Кавабата – лауреат Нобелівської премії. Відображення самобутності японської культури у повісті «Тисяча журавлів». Роль чайної церемонії в композиції твору.

 

30

 

Провідні ідеї (утвердження ідеї єдності людини з природою, гармонії зі світом, повернення до національних традицій і вічних цінностей). Образна система повісті. Еволюція головного героя (Кікудзі). Символіка. Японські уявлення про красу та їх відображення у творі. Особливості стилю письменника.

 

Література другої половини XX – початку XXI ст.

31

 

Провідні тенденції в драматургії другої половини ХХ ст.  Формування «театру абсурду» як явища театрального авангарду в 1950-1960-х рр., його провідні ознаки. Огляд здобутків митців («Гостина старої дами» Ф. Дюрренматта, «Санта-Крус» М. Фріша, «Носороги» Е. Йонеско, «Чекаючи на Годо» С. Беккета). Жанрові новації (драма-притча, трагікомедія та ін.). Значення іронії, гротеcку у творах.  Хуліо Кортасар. «Менади». Відображення сучасних соціальних, психологічних, етичних проблем у творі.

 

Сучасна література в юнацькому читанні

32

 

Маркус Зузак (нар. 1975) «Крадійка книжок». Історія життя Лізель Мемінгер. Викриття згубного впливу фашизму в творі. Образи «маленьких людей», які опинилися в умовах фашистської системи.

 

33

 

Образ головної героїні. Ідея цінності життя. Символіка назви твору. Ліризм, іронічність оповіді. Книга як символ збереження духовності в жорстокому світу. Форми оповіді.

 

34

 

Контрольна робота №5 з теми «Із літератури другої половини XX ст.»

 

35

 

РМ. Лист майбутнім випускникам «Урок ЗЛ, який залишиться в моїй душі назавжди»

 

 

Немає коментарів:

Зошит для контрольних робіт із зарубіжної літератури 11 клас